Een aantrekkelijk werkgeversmerk worden waar mensen graag willen (blijven) werken

De Nederlandse arbeidsmarkt is springlevend. Na jaren van crisis zijn veel mensen toe aan een nieuwe uitdaging, aldus de Intelligence Group. Mensen komen dus in beweging. Ondertussen wordt diezelfde arbeidsmarkt steeds krapper, zo blijkt uit HR-trends, het jaarlijkse trendonderzoek van ADP. HR-professionals lijken er zelfs door verrast te zijn. Om het tij te keren worden allerlei noodgrepen uitgehaald. Goedbedoeld, maar vaak ad-hoc, met een korte termijn focus, niet altijd even efficiënt en effectief en vooral (te) duur. Bovendien risicovol. Want gewilde kandidaten kiezen in dit soort gevallen sneller voor een baan bij de concurrent. De vraag is dus hoe uw organisatie de beste medewerkers binnenhoudt en de beste nieuwe medewerkers voor zich weet te winnen. Strategische arbeidsmarktcommunicatie is daarop het antwoord.

Vanuit die gedachte begeleid ik organisaties op 3 deelgebieden:

  1. Binden & Boeien: hoe houd je je huidige medewerkers optimaal betrokken en hoe laat je ze excelleren?
  2. Personeelswerving en recruitment: hoe krijg je de meest geschikte sollicitanten aan de poort?
  3. Employer branding: hoe word je een sterk en onderscheidend werkgeversmerk of ‘employer brand’ waar mensen graag willen werken?

Reacties zijn gesloten.