Het Nieuwe Werken, Huub Buijs, HR-communicatie Den Bosch, ING AmsterdamIntern beginnen, is extern winnen!

De wereld om ons heen verandert steeds sneller. Alleen organisaties die in staat zijn daarop snel en adequaat in te spelen, zullen succesvol zijn. De sleutel hiervoor ligt bij uw eigen mensen. Vanuit mijn filosofie ‘intern beginnen, is extern winnen’, adviseer ik organisaties bij het verbeteren van hun interne communicatie. We beginnen met een verdiepingsslag, met vragen als ‘Wat voor organisatie wilt u zijn? Welke plaats nemen uw medewerkers daarin in? Wat zijn uw missie, visie en strategie? Uw kernwaarden?’

Interne communicatie: interactie en dialoog

Vervolgens onderzoeken we uw huidige interne communicatie. In hoeverre bent u in staat uw medewerkers te betrekken en mee te nemen in de veranderingen die op stapel staan? Is er sprake van dialoog tussen management en uw medewerkers? Bestaat er interactie tussen medewerkers onderling? Zijn er communicatiemiddelen en zo ja, hoe worden deze gewaardeerd? Lastige maar cruciale vragen die er uiteindelijk toe leiden dat uw mensen bereid zijn net dat ene stapje extra te zetten. En het mooie is: uw medewerkerstevredenheid stijgt, uw verzuim- en verloopcijfers dalen, uw innovatief vermogen neemt toe en ook uw klanttevredenheid zal toenemen.

Voorbeelden interne communicatie 

 

Reacties zijn gesloten.