Employer branding, Huub Buijs, Den BoschEmployer branding Movares

Door een naamswijziging in 2006, was Movares in 2007 een onbekende speler op de arbeidsmarkt voor (civiel en elektrotechnisch) ingenieurs. Om de naamsbekendheid te vergroten en het imago op te vijzelen, ontwikkelde ik met een reclamebureau de campagne ‘Movares, mijn bedrijf’. Dat varieerde van het bedenken van de campagnestrategie en het briefen en aansturen van het bureau tot en met het uiteindelijke projectmanagement (selectie campagnemodellen, begeleiding fotoshoot, mediaplanning en –inkoop en de realisatie van concrete communicatiemiddelen). Grootste kracht van de campagne was de inzet van eigen medewerkers. Zij figureerden op de campagne-uitingen en manifesteerden zich als ambassadeur. Hierdoor was campagne authentiek en voelden veel ingenieurs zich hierdoor aangesproken. Ondertussen is Movares binnen de ingenieursbranche een onderscheidend en aantrekkelijk werkgeversmerk/employer brand.

Reacties zijn gesloten.